KUTUDAN ÇIKIN
Televizyonda gösterildiği geceler rating tavanı yapan “Asi” nin “Asi”si Tuba Büyüküstün, “kutudan çıkmayı” öneriyor.
Tuba, oyunculuğunun yanı sıra Mimar Sinan Üniversitesi Sahne Dekorları ve Kostüm Tasarımı bölümünde lisans eğitimi aldı.
Tezi, tiyatronun geleneksel sahne düzeni anlayışını değiştirmek konusunda...
Oyuncuların sürekli sahnede oluşları, izleyiciyle aralarında bir kopukluk oluşturuyor. Karşılıklı enerjilerin birbirine ulaşması gerek.
Tuba o nedenle oyuncuların gereğinde sahneden inerek izleyici sıraları arasında rolünü sürdürmesini öneriyor.
Ferhat Göçer de, “sahneden inerek seyircilerin arasında söylemeye başladığında çok başka olduğu” görüşünde.
Seyircilerin arasında hissettikleri, sesine ve beden diline de yansıyormuş. Enerjisi yükseliyormuş.
Hadise, “kutudan çıkmak...”
Ayşegül Yürekli’nin her yıl düzenlenen MARKA Konferansı’nda bu yıl konu, “kutudan çıkmak” tı.
Yani...
Yerleşik kalıpların, zihniyet duvarlarının dışına çıkabilmek...
Kabuğu kırmak...
Özgürlük önce kişinin kendisinin kutudan çıkmasıyla başlıyor.
Uluslar, hatta insanlık, bağnazlık simgesi kutuların dışındaki yaşama kavuşmalı. Tuba Büyüküstün, bu konular açıldığında gözleriyle, beden diliyle gerçek hayatını oynuyor.
Belki rolünün “kutusundan çıkıyor”.
Mantık dokusu öylesine sağlam ki, konuşmasından kısaltma yapmak, kelime çıkarmak çok zor.
Gözler bağlamından bir şey daha...
Çemberimde Gül Oya’nın ilk 6 bölümünde hiç konuşmadan oynamak ona gözüyle oynamayı da kazandırmış.
Bergüzar Korel de dikkat ediniz gözleriyle oynar.
İnsanlar karşılaştığında kısa süre karşısındakinin ağzına odaklanır.
Daha sonra gözler gözlere kayar. Diyalog, karşılıklı gözlere bakarak sürer.
Sinemada ve televizyonda da kural budur. İzleyici perdedeki ya da ekrandaki gözlere odaklanır.
O nedenle gözle oynamak önemli.
Ferhat Göçer, Urfa’nın İbrahim Tatlıses’ten sonra ikinci simge sesi...
Türkücü ile tenor arasında Urfa’da kafalar karıştı mı?
Göçer, “Kesinlikle hayır. İkimizi de seviyorlar” diyor. Bence Ferhat sadece Urfa’nın sesi değil... Ulusal ses.
Ferhat Göçer’in yeni albümünde dinleyenleri gene birer keman teline dönüştürecek duygu titreşimleri var.
Özellikle... Yol Bitti Çoktan ve Bizim Şarkımız...
“Albümler satmıyor” iddiaları var ama işte Ferhat Göçer...
Daha ilk 3 günde 150 bini aşmıştı.
Çünkü “çağdaş yetişkinler” müziği yapıyor. Melodisi kalıcı, sözleri ve felsefesi güçlü şarkılar...
Uçucu yaz şarkıları değil.
“Çağdaş yetişkinler” kesimi öyle internetten şarkı indirip kendine CD yapanlardan değil...
Bunlarla uğraşacak zamanı yok.
Sanatçıya saygısı var.
Gidiyor, dinlemek istediği albümü satın alıyor.
İşte Ferhat Göçer albümünün satışının nedeni... Tuba ve Ferhat, ŞEFFAF ODA’ nın bugünkü konukları...
Televizyonda gösterildiği geceler rating tavanı yapan “Asi” nin “Asi”si Tuba Büyüküstün, “kutudan çıkmayı” öneriyor.
Tuba, oyunculuğunun yanı sıra Mimar Sinan Üniversitesi Sahne Dekorları ve Kostüm Tasarımı bölümünde lisans eğitimi aldı.
Tezi, tiyatronun geleneksel sahne düzeni anlayışını değiştirmek konusunda...
Oyuncuların sürekli sahnede oluşları, izleyiciyle aralarında bir kopukluk oluşturuyor. Karşılıklı enerjilerin birbirine ulaşması gerek.
Tuba o nedenle oyuncuların gereğinde sahneden inerek izleyici sıraları arasında rolünü sürdürmesini öneriyor.
Ferhat Göçer de, “sahneden inerek seyircilerin arasında söylemeye başladığında çok başka olduğu” görüşünde.
Seyircilerin arasında hissettikleri, sesine ve beden diline de yansıyormuş. Enerjisi yükseliyormuş.
Hadise, “kutudan çıkmak...”
Ayşegül Yürekli’nin her yıl düzenlenen MARKA Konferansı’nda bu yıl konu, “kutudan çıkmak” tı.
Yani...
Yerleşik kalıpların, zihniyet duvarlarının dışına çıkabilmek...
Kabuğu kırmak...
Özgürlük önce kişinin kendisinin kutudan çıkmasıyla başlıyor.
Uluslar, hatta insanlık, bağnazlık simgesi kutuların dışındaki yaşama kavuşmalı. Tuba Büyüküstün, bu konular açıldığında gözleriyle, beden diliyle gerçek hayatını oynuyor.
Belki rolünün “kutusundan çıkıyor”.
Mantık dokusu öylesine sağlam ki, konuşmasından kısaltma yapmak, kelime çıkarmak çok zor.
Gözler bağlamından bir şey daha...
Çemberimde Gül Oya’nın ilk 6 bölümünde hiç konuşmadan oynamak ona gözüyle oynamayı da kazandırmış.
Bergüzar Korel de dikkat ediniz gözleriyle oynar.
İnsanlar karşılaştığında kısa süre karşısındakinin ağzına odaklanır.
Daha sonra gözler gözlere kayar. Diyalog, karşılıklı gözlere bakarak sürer.
Sinemada ve televizyonda da kural budur. İzleyici perdedeki ya da ekrandaki gözlere odaklanır.
O nedenle gözle oynamak önemli.
Ferhat Göçer, Urfa’nın İbrahim Tatlıses’ten sonra ikinci simge sesi...
Türkücü ile tenor arasında Urfa’da kafalar karıştı mı?
Göçer, “Kesinlikle hayır. İkimizi de seviyorlar” diyor. Bence Ferhat sadece Urfa’nın sesi değil... Ulusal ses.
Ferhat Göçer’in yeni albümünde dinleyenleri gene birer keman teline dönüştürecek duygu titreşimleri var.
Özellikle... Yol Bitti Çoktan ve Bizim Şarkımız...
“Albümler satmıyor” iddiaları var ama işte Ferhat Göçer...
Daha ilk 3 günde 150 bini aşmıştı.
Çünkü “çağdaş yetişkinler” müziği yapıyor. Melodisi kalıcı, sözleri ve felsefesi güçlü şarkılar...
Uçucu yaz şarkıları değil.
“Çağdaş yetişkinler” kesimi öyle internetten şarkı indirip kendine CD yapanlardan değil...
Bunlarla uğraşacak zamanı yok.
Sanatçıya saygısı var.
Gidiyor, dinlemek istediği albümü satın alıyor.
İşte Ferhat Göçer albümünün satışının nedeni... Tuba ve Ferhat, ŞEFFAF ODA’ nın bugünkü konukları...